Overblog
Edit page Follow this blog Administration + Create my blog
קבלה, מדע ומשמעות החיים - בני ברוך

מלאכים שנפלו

 

היום האנושות כולה נראה אבוד לחלוטין.

 
אנחנו נואשות חסרי אונים בפתרון המשבר העולמי רב-הפנים המשפיע על כל הפעילות האנושית, מוסדות. יתר על כן נראה שאנו סהרוריים לאסון עולמי חסר תקדים בין אם באמצעות מלחמות בקנה מידה גדולות או עקב אי ההתאמה המוחלטת שלנו עם המערכת הטבעית שמסביב. אנחנו נראים ללא מטרה מתפתלות בעולם הזה כמו כמה מפלצות בהרס עצמית. בני ברוך מסביר באמצעות חכמת הקבלה, כאשר הנשמה המקורית, אחד אדם, האדם הראשון נבראה הוא נוצר כמלאך קדוש, באופן אינסטינקטיבי, במאור הבא החוקים של המציאות הרוחנית ללא כל רצון חופשי. דרך חטא עץ דעת נשמה קדושה יחידה זה התערבבה עם נטייה "רעה", התפרק לניצוצות רבים שניצוצות ירדו לעולם הזה בלבוש לבגדי חומר.
 
עכשיו מלאכים אלה שנפלו, מונעים על ידי "רעים" - הרצון האגואיסטי האנוכי לקבל הנאה לעצמו על חשבונם של אחרים - גם ללא כל רצון חופשי, חיים סבל וחיים מלאים אכזבה במציאות הגופנית המשועבדים להם " טבע רע ". אבל בכל אחד מהמלאכים האלה נפלו, הרסניים עדיין קיים ניצוץ הקדוש המקורי מהאדם הראשון מלפני החטא. וכאשר שהניצוץ רדום מתעורר, פתאום בחירה חופשית חסרת תקדים פותחת. בני ברוך בעקבות הניצוץ מנסה לחזור למצבו המקורי "מלאך קדוש" - אבל עמוס ומשך בחזרה על ידי טבע המלאך שנפל - יצור חדש, המשקיף בין שני המלאכים, אדם נולד.
 
משקיף אדם זה על ידי בחינה, השוואה בין שתי המדינות הפוטנציאליות של קיום - להיות מושלם ומלאך רע במילים אחרות משרת אינסטינקטיבי של המערכת - ניתן למפות ולהבין את המערכת. אדם זה יכול להגיע לכל מצבים האפשריים, תמורות של קיום במערכת שבבין שני הניגודים הקיצוניים, בעצם סריקה כל מדינות הפוטנציאל של מציאות הקוונטית אינסופית מעל הזמן, מרחב ותנועה. מעמד של משקיף אינסופי, השגת בחינם, מלא זה נותן את שקילות אדם של צורה עם הבורא, המקור של המערכת.
Share this blog
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe: